Thursday, 31 January 2013

Untukmu Sahabat

Seorang kawan baik, sedang berkonflik dengan cinta hatinya. Tetiba muncul ex-man nya pulak tunjuk hero, kononnya lah. Should I be happy for her? Or feel sorry to him?

Untuk dia, kawan baik saya.. juga awak yg saya sayang. Awak lah, yg comel2 tu.     Takmo nangis2 lagi ok. ^_^

Jangan tinggalkan orang yang sayang awak semata2 untuk orang lain. Sebab belum tentu orang tu akan menyayangi awak macamana dia sayangkan awak. Hargailah apa yang awak ada sekarang, beri dia sedikit masa & terimalah dia seadanya. Mohonlah petunjuk dariNya, harap awak dapat buat pilihan yg terbaik, untuk dunia dan akhirat.

Ajal, maut & jodoh pertemuan di tangan Allah. Jangan sekali2 melawan takdir sebab apa yang telah Allah tentukan pastinya yang terbaik untuk kita semua sebagai hambaNya. Bila ada pertemuan, belum tentu ada persahabatan kecuali dengan kehendakNya. Bila terjalin persahabatan belum tentu ada percintaan kecuali dengan kehendakNya dan bila bersemi percintaan belum tentu berakhir dengan perkahwinan kecuali dengan ketentuanNya.

Mungkin harini kita kecewa tapi hikmah kebahagiaan yang menanti lebih besar dari kekecewaan tu. Kalau dia bukan untuk kita, redha & serahkanlah keyakinan pada qada dan qadar Allah. Jangan kita menjadi hamba yang mempersoalkan kesempurnaan Allah kerana Dia lebih mengetahui segalanya. Cinta hanyalah perasaan, rindu hanyalah kiasan tapi yang lebih indah adalah keberkatan dalam perhubungan dan kemanisan dalam kebahagiaan.

-Copy paste email dari someone, pengsan la kalau saya yang tulis ayat2 camni.
Peringatan untuk diri sendiri jugak yg kadang2 tak berapa nak betul. heee...-

P/S : Kebahagiaan ialah dengan mencintai apa yang kita miliki, bukan dengan memiliki semua yang kita cintai. 

You're never alone..

You can count on me like 1 2 3.. I'll be there..
And I know when I need it I can count on you like 4 3 2.. You'll be there..
Cause that's what friends are supposed to do ooyeahhh.. lalalalala

42 comments:

ros_reeza said... [Reply]

Ingatkan luahan hati CIkNa tadi :)

Nyue said... [Reply]

bgs sahabat cikna, ada shbat sebaik cikna...huhuh..xmo nangis2 yea shbt cikna...setiap yg berlaku ad hikmah nya..

BlueiceButterfly said... [Reply]

baru nak feeling2 ingat cikna yg tulis..hehe ape pon boleh dijadikan iktibar untuk kita semua.semoga sahabat tue membuat pilihan yang terbaik :)

Cik Nur said... [Reply]

moga sahabat cikna tabah....
#_#

kayyana said... [Reply]

cikna, mcm cerita setia sampai hujung nyawa je.. hihi.. btul tu.. jangan tinggalkan org yg syg kita demi nak kejar seseorang yg belum tentu boleh bahagiakan kite.. feeling gitu bc tulisan cikna kali ni..hihihi

Mrs Velentine said... [Reply]

ingatkan luahan hati cikna...hehehe..kadang2 cinta ini tak semestinya memiliki

trah zain said... [Reply]

suka lagu bruno mars tu chic na...hehe

betul, time ada masalah, kena fikir lek lok, nti menyesal xsudah,,hehe

Chipsmore said... [Reply]

Ingatkan Kak Na yg tulis tadi.. :P Kak Na xd konflik dgn cinta hati ke? hehehe

Encik H said... [Reply]

Pak Ramli kata, kebahagian yg sebenar datang daripada memberi, bukan menerima..:)

iima ❥ said... [Reply]

Kebahagiaan ialah dengan mencintai apa yang kita miliki, bukan dengan memiliki semua yang kita cintai. betul tu :)

Hari2 kita cuba untuk saling ingat mengingati. :)

lelamaisara said... [Reply]

suke kate2 kat sini..teringat masha pulak bile bace n3 cik na ni.:)

Kesuma Angsana said... [Reply]

gd one... pada sesiapa yg berkenaan tu !

Lady said... [Reply]

boleh dijadikan peringatan untuk diri sendiri ni :)

Cheq Kaq said... [Reply]

CHic na..dh nak pengsan dh tadi ingat chic na tulis..hehehe..

kdg2 kita selalu rasa takde jodoh dengan org yang menyayangi kite dan berharap dengan org yang kita sayang..sebenarnya, Allah telah menetapkan, org yang menyayangi kita itu laa jodoh kita..Beruntuglah kita ada kalo ade orang sayang kat kita, daripada kita yang tersiksa menagih kasih sayang orng...kan?

jaakechik said... [Reply]

jaa ingatkan cikna yg karang ayat2 tu tadi..muahaha... terkejut kejap jaa mulanya, x sangka cikna ni puitis...hihihi...

p/s ; dah kembali blogging? alahmadulillah. tengkiu sudi terjah byk giler entry jaa.... mekasih, sgt2...

Chic Na said... [Reply]

hahaha.. mana ada cikna sepuitis itu. memang pengsan la. :D

~didiey~ said... [Reply]

selalulah bersangka baik dgn Allah... :)

Chic Na said... [Reply]

@Cik Nur hope so.. ^_^

@trah zain cikna memang peminat bruno mars. ;)

@Chipsmore kak na memang selalu buat2 konflik. hobi. hehe..

@Encik H memberi & menerima apa? hehe.. tak faham. :D

@lelamaisara kenapa dgn masha dear?

@Cheq Kaq sebelum cheqkaq pengsan, cikna pengsan dulu tau. hihihi.. betul tu. selalu dgr org ckp mcm tu. :)

@jaakechik mengah2 cikna terjah blog jaa. maunya tak entri sampai 35++. huhu.. tp mmg suka baca pun. :p

Reiko Masashi said... [Reply]

dgn smngtnya bca, last skali bkn nukilan cik na..hehehe..ingat luahan hati cik na td :P

Nastyna said... [Reply]

heh... nak nyanyi boleh?

Cinta Misteri said... [Reply]

sweetnye...sahabat yg baik itulh yg selalu menegur. btullah ty, jgn tinggalkn ssorg utk mengejar org lain, nnti yg kendong tk dpt, yg diperambat keciciran.

Allah maha tahu segalanya yg terbaik buat kita.

Cikgu Fikri said... [Reply]

haahahaah..so sweet..
tp
baru feeling2 chik na tulis.. :)

Yana Libra said... [Reply]

kalau tengah konflik mmg jiwa jadi kacau lalu mengakibatkan kita salah membuat pilihan..huhu~~ kan? kan?

kena bertenang & fikir semasak2 nya dulu~ :)

Cik Yaya said... [Reply]

percaya pada tkdir yg DIA suah tntukan yg terbaik utnk kita.. ^_^

MaMa Rey said... [Reply]

best pula baca ayat-ayat ni..
peringatan untuk diri saya juga..:)

nanieybarnieylurviey said... [Reply]

Wowwwww.. Nani ingt chic na yg tulis. Tp penuh isi yg bermakna. Utk peringatan diri sendiri :)

Misz Mieza said... [Reply]

Puitisnya.. Ingatkan Chic Na yang tulis tadi.. Hehehehe.. Tapi betul apa yang ditulis tu.. =)

Aretikz said... [Reply]

Uuh ~ konflik, kalau kita makan conflakes.. lum lagi dapat selesaikannya.. hehe..

jodoh pertemuan di tangan tuhan, yang pernting biarlah di jalan syariatullah.. ^^ semoga kawan awak diberi kemudahan oleh-Nya..

Miss Zahirah said... [Reply]

percaya pada ketentuan Allah..
semuanya dah ditentukan olehNYA sjak kta dlm perut ibu lgi.. ;)

Lina Hamiedah said... [Reply]

nak patung yang cute tu... ehehehe

ieda immi said... [Reply]

insyaallah lakukan yg terbaik tanpa mengetepikan apa yg ada di samping kita ;)

Mimi Azirah said... [Reply]

kdg2 cinta yg kita miliki tuh bukan hak kita...cinta kpd Allah yg kekal abadi

Liyaa Mf said... [Reply]

Tertipu di penghujung entry. Ingatkan Chic Na yang tulis dengan feeling2 puitis :P

Kecewa tu satu pengalaman. Tapi masa kecewa boleh pikir sepisitif ni ke? Susah tu. Hahaha!

intanfirdaus247 said... [Reply]

sambil baca duk pk eh cikna keyg nulih ni..hehe..upernya copy dari seseorang...baru je akak pengsan bangun alek baca sampai abes..ekekeke

shuhadaothman said... [Reply]

hargai org yg sayangkan kita seadanya :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said... [Reply]

ingat chicna yg nulis tadi..sob sob sob kalu chicna yg nulis terharu baca hahahahaha

9n0L4 said... [Reply]

yessssss. betul tu chicna. yg kite ade skrg ni, wajiblah kite kene sayang. :)

are_lin@yu said... [Reply]

sweet..ingt cikna karang tadi..hehe

wan nurul hezrina abd halim said... [Reply]

sayangi org yang kita sayang sementara dia masih ada sebb esok n lusa bila dia pergi terasa sungguh ketiadaannya...

seribupilihan said... [Reply]

bertul tu..kebahagiaan ialah mencintai dgn apa yg kita miliki,bukan dgn memiliki semua yg kita cintai..:-)

Deqla manjew said... [Reply]

Terima dan hrgai dia seadanya..ingatkan deqla dah drop komen..rupanye belom.huhuhu...

Si Matatajam said... [Reply]

Owh prob kengkawan rupanya...sayangilah org yg ikhlas sayangkan kita.. Jgn sampai yg dikejar x dapat, yg dikendong berciciran plak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
All right reserved by thecoklatblog.blogspot.com copyright@2012 Designed by supergirlshortstory.blogspot.com