Thursday, 2 August 2012

Jangan Mengeluh

Assalamualaikum


Pernah tak kita merungut dan mengeluh bila diuji dengan kesakitan, kesedihan atau kesusahan. ChicNa selalu kot, kadang-kadang tanpa sedar. Kakak pernah cakap tak baik mengeluh, Allah tak suka.
La Tahla (jangan mengeluh).

Semoga Ramadhan ini menjadikan kita lebih baik dari sebelumnya. :)


40 comments:

Nadia Elena said... [Reply]

yup sokong chic na!
kuatkan semangat walauapapun dugaan mendatang..always support chic na dari belakang..hehe.. ^_^

Cik Nur said... [Reply]

samalah dgn nur cikna, kadang2 mmg mengeluh tanpa sedar..padahal kita tak sedar sebenarnya ada hikmah dgn setiap dugaan yg di beri...

are_lin@yu said... [Reply]

btl tu..dlu ayu sllu camtu..bla fkr2 blk smua ni ujian Allah..alhamdulillah ok sikit..bla dpt kemanisan slpas kepahitan ;-)

nanieybarnieylurviey said... [Reply]

selalu jugak merungut.. tp bile selalu di tegur Lurviey dpt ceramah free baru sedar... plus tgk byk org share pasal benda ni semua bru sedar.. :)

Salam 13 Ramadhan Chic Na..

P/S: Chic Na kelate area mano?? hehe

Masz Sidek said... [Reply]

betul tu lagi... terima kasih atas peringatan... :)

khairolina said... [Reply]

aq pon selalu mrungut jugak kak, tp baru sedar xbaik rupanya.. dan selalu jugak dapat teguran.

salam ramadhan kak ke-13

missha said... [Reply]

jangan mengeluh.. kena kuat...kan ? :) hehe..

datang sini terpandang coklat..err..hehe. *suka sangt2 dengan coklat*

Deqla manjew said... [Reply]

tak dinafikan deqla pun x lari dari mengeluh kalo ada yg kurang.. astagfirullahalazim... takmo2...

putryteya said... [Reply]

teya pun selalu ter'mengeluh' .. betul cakap chic na , Tuhan tak suka .

minta dijauhkan . amiinn

Arina Shamsul said... [Reply]

Biarpun cuba sedaya upaya untuk tidak mengeluh tapi adakalanya keluhan itu berlaku juga dengan saya..huhuhu.

Semoga Allah mengampunkanya..hukhuk

ieedaz @ mama_isha said... [Reply]

betul tu dear..kite manusia kan..
kadang tak lari dari sikap merungut ni, apepun bersyukurla dengan ape yg Allah dah beri pada kite kan :)

Wanieys said... [Reply]

wani pun pernah chic na....tp cpt2 tesedar...xbaik mengeluh ni

dyabunga said... [Reply]

dya pun kdg2 mesti mengeluh..huhu..lepas ni xblh mengeluh dah..huhu

izan mama mia said... [Reply]

mmg sesekali ada masa mengeluh juga....

Cendol said... [Reply]

aah kan..kadang2 mengeluh jgk..tak nak mengeluh dah.tak baik.

lelamaisara said... [Reply]

memang..kadang2 tu memang mengeluh jugak...tak baik kan...

Si Matatajam said... [Reply]

Mmg betoi quote tu.. Bla hepi lupa Allah, bila sedih dan susah baru nak ingat padaNya...

CtAyue said... [Reply]

ayu pun selalu mengeluh.. ish tak baik kan.

~Sweet Honesty~ said... [Reply]

sweety pun suka mengeluh..haishhh.. bila la nk hlg penyakit neh..

cik na dah emel ke??sweety lom bka emel lgi ne dari hari tu..

Chic Na said... [Reply]

cik na td pun mengeluh tp bila teringat entri ni terus sedar. cik na sakit perooot la korang.

~~oOpEt~~ said... [Reply]
This comment has been removed by the author.
~~oOpEt~~ said... [Reply]

sokong2.. mcm xbersyukur kn.. pernah baca artikel.. tp lupa dh :D pet pn slalu mengeluh.. err.. hrp2 dlm bulan ramadhan nh dpt diubah mengeluh pet :) hehe

Deq's Qienz said... [Reply]

Ader jugak mgeluh..kite manusia biasa cik na pasti ader jugak keluhan tuh..hihiii sy suke n3 nihh.

Cinta Misteri said... [Reply]

Drpd mengeluh baik beristighfar kannnn...pesanan utk diri sndiri

Thks doakn CiM pg td...

aku HaniAsyira said... [Reply]

selalu jugak mengeluh.. aiyok.. bersalah tiba2

Misya Mialen said... [Reply]

kdg2 kita x nak mengeluh tp bila kita dah kata, uh! tu dah mmg mengeluh. termasuk sy. uhuhu

Chic Na said... [Reply]

tu la kan. kadang2 tanpa sedar. out of control. :)

cikeyrah said... [Reply]

keyrah pun kdg2 mngeluh

Tinta Lana said... [Reply]

Salam.

Urm..tipu kalau lana tak pernah mengeluh..kadang2 dah habis tahla, baru sedar..lana mengeluh..huhuhu.

Tapi Alhamdulillah, dikelilingi org yg saling mengingatkan, macam cikna..insyaAllah..setiap hari kita perbaiki diri.. ^_^

#Alhamdulillah..lana sihat je cikna..urm, shoutbox buat hal lgi,wehehhe

jaakechik said... [Reply]

kalu bab ngeluh ni gak memey 'selarih' laa chic na... hehe... kita x bsyukur kan? org lain diuji berat2 lagih dop?

aReLaN said... [Reply]

manusia memang tak pernah rasa cukup ngan pe yang ada kan.lebih pon mengeluh, kurang pon mengeluh.hmmm

9n0L4 said... [Reply]

adoiiii, kene atas batang hidung. saket gigi ni byk juge mengeluh. ;)

wan nurul hezrina said... [Reply]

TAK BAIKKAN MENGELUH?KADANG TAK SEDAR HARI2 MESTI MENGELUH..ASTAGFIRULLAH DAN HARUSNYA KITA BERSYUKUR..

O CIKTEDDY said... [Reply]

inshaAllah akan diubah perangai yg suka mngeluh ni..skrg cik bljr kat u then stay kat tingkat 3..mmg penat,tambahan stiap hari kelas ada 2, 3..kiranya bnyk kali jugak naik turun tu sume..pastu mngeluh.isk3..xnak buat dh. ^^

sorry lambat jejak,busy skit nk exam ^^

Masha Meisters said... [Reply]

banyak mengeluh nanti banyak peluh...haha

kadand2 memg xlari dari sikap camtu...xsengaja...kerja memg sterss...huhu

Cik Aini said... [Reply]

kdg2 mngeluh tu tanpa sedar cikna..dah cuba x nk mngeluh tp mngeluh juga...bila bc entry cikna br sedar dah byk hr ai asyik mngeluh..huhu astagfirullah...insaf2 =p

|shuhadaothman|TM said... [Reply]

shu pon kadang2 mcm tu jugak. huhu. dlm x sedar. lepas ni prktis elak :)

Mr.Clive said... [Reply]

betul betul betul! setuju sgt2! :D

haihhh...alamak...mengeluh! @_2

Chic Na said... [Reply]

@Mr.Clive
aii clive, baru pesan dan2 mengeluh. huhu..

agak susah nak elak tp just keep trying. :)

Yana Libra said... [Reply]

insya'Allah~ :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
All right reserved by thecoklatblog.blogspot.com copyright@2012 Designed by supergirlshortstory.blogspot.com