Friday, 10 August 2012

Duapuluhsatu Ramadhan

Assalamualaikum

Salam Jumaat & Salam 21 Ramadhan 1433H. How time flies. 

Baiknya Tangan Yang Di Atas

Bersedekah menyempurnakan iman seseorang namun ia harus dilakukan dengan penuh keikhlasan tanpa mengharapkan balasan. Hanya Allah sahaja yang berhak memberi ganjaran.

'Tangan yang di atas lebih baik daripada tangan yang di bawah dan mulailah dengan mereka yang menjadi tanggunganmu. Sebaik-baik sedekah adalah ketika berada dalam keadaan mencukupi (segala keperluan). Barangsiapa memohon dipelihara (untuk tidak meminta-minta), maka Allah akan memeliharanya. Dan barang siapa yang bermohon dicukupkan (segala keperluan), maka Allah akan mencukupkan kehidupannya.'
-Hadis Riwayat Imam al-Bukhari di dalam sahihnya-

Jangan ragu-ragu bila bersedekah  sebab orang yang bersedekah tetap mendapat ganjaran walaupun sedekahnya sampai ke tangan mereka yang tak sepatutnya. Asalkan niat kita ikhlas. :)


# Hari ni baru nak start buat biskut raya.
   Go go go ale ale ale.. (^_^)V

36 comments:

Deqla manjew said... [Reply]

nk jadi tangan yg di atas juga. wahh... cik na nk buat biskut raya..mesti sdp.. boleh la hantar kat deqla sikit kan... =)

izan mama mia said... [Reply]

kejap jer dh hr ke 21 yer....sedekah amalan mulia...
mula dh bt biskut????...mama nk tunjuk jer..

Encik H said... [Reply]

Go go go ale ale ale.. (^_^)V

dyabunga said... [Reply]

nak rasa biskut raya yg chic na buat..hihih

CtAyue said... [Reply]

chicna nk buat biskut dah yer.. share ler resepi sedap2..hehe.. :)

are_lin@yu said... [Reply]

tgn yg memberi lbh pahala nya kan ;-)

Cikgu Ma said... [Reply]

x buat biskut apa pun...bagus kan??hehe

lelamaisara said... [Reply]

tangan yg memberi lebih baik dari yg menerima...:)


Buat biskut ape tu cik na...go go go ale ale...hehehhe

nanieybarnieylurviey said... [Reply]

Betul tu :)
Semoga Allah menerima segala amalan baik kite di bulan yang mulia ini.. :) Semoga kite ikhlas dlm melakukan ibadat yang diperintahkan :)

Jelesnye dapat buat biskut.. Nk buat jgk.

Slm 21 Ramadhan Chic Na

P/S: Nani duk hostel.. Mostly yg duk situ org keje n kdg tak kenal pun.

Cik Nur said... [Reply]

betul, nak sedekah ape pun yg penting niat kena betul..

Masz Sidek said... [Reply]

tak terasa dah 2i Ramadhan kan chic na...

sy hari ahad ni mungkin buat biskut... tu pun satu jenis jer...

-meeSUPERGIRL- said... [Reply]

yee .. memberi lebih bagus drp menerima ..

cikeyrah said... [Reply]

nak buat biskut raya ea, meh la pos akt umah keyrah sikit hehhe

wan nurul hezrina said... [Reply]

mesti biskut raya cikna sedap mcm coklat cik na jugakkan?hehehe

kalau bleh mmg nak jer jadi tangan diatas2

Nadia Elena said... [Reply]

huiyooo nak buat biskut raya..
nanti nak tengok ek camne rupa biskut raya chic na tu.. mesti comel.. ^_^

etuza said... [Reply]

alhamdulillah zakat tahun ini baru juga selesai...syukran

etuza said... [Reply]

alhamdulillah zakat tahun ini baru juga selesai...syukran

ieedaz @ mama_isha said... [Reply]

Wah rajin nye wat kuih, nk sket bleh? :-)

Chic Na said... [Reply]

@Deqla manjew
sila mai raya umah. tiada sebarang penghantaran. ;)

@izan mama mia
senang la tunjuk. cik na dipaksa ni. hihi..

@Encik H
thanx 4 support. hakk..

@dyabunga
mai raya umah ye dya. ;)

@CtAyue
baru nk start ayu. last minute ni. Insyaallah. ;)

Chic Na said... [Reply]

@are_lin@yu
betul tu dear. ;)

@Cikgu Ma
bagusss. tak penat. huhu..

@nanieybarnieylurviey
Ameen. ;)
mehla tolong cik na baking.

ooo patutla sorang2.

@Cik Nur
betul sangat tu nur. ;)

9n0L4 said... [Reply]

mesti biskut tu ade coklat kannnn. hee. :)

putryteya said... [Reply]

setuju ! sedekah amalan mulia tambah2 pahala berganda di bulan puasa .

asykur , asykur !

Mak Wardah said... [Reply]

Salam. Rajin chic na, nak buat kueh raya. Baguslah tu

jaakechik said... [Reply]

memberi lebih baik dr yg menerima! betul tu chic na.. hehe btw rajin buat sekut raya...meh la sini sebotol....ngeeee

p/s : bz skit seja dua menjak ni... :)

Si Matatajam said... [Reply]

Bersedekah Di bulan Ramadhan ni mmg berganda pahalanya...

Che Rosliza Che mat said... [Reply]

kejap jrkan...dah 21 ramadhan dah...Selamat berpuasa..

syafiqakarim said... [Reply]

da buat biskut jgn lupa


ehem ehem

teha said... [Reply]

syok laa die buat biskut rye.. hihihi :)

Cendol said... [Reply]

haha takde duit nak mnjd tgn diats.raye ni jd tgn dibwh lagii.hihi
yelah betul tu asal niat kita ikhlas,mstia de gnjrnnye sooner or later drp Yang Maha Adil ^_^
buat biskut ape?

LYAfrina said... [Reply]

amin...

xde pon nk buat biskut raya.beli blake

Chic Na said... [Reply]

choc chip cookies. hehe.. :)

Cik Aini said... [Reply]

sgt setuju..
nawaitu tu yg penting..ikhlas

eh cikna wat kueh raya?
semangat2!
meh la antar ckit..address dh tahu kan.hahaha

Cinta Misteri said... [Reply]

bukan mudah nak jadi tangan yg di atas. tak bleh ada satupun sifat mazmumah ketika memberi.

kadangkala tangan yg di bawah itu lebih mulia dari tangan di atas...

~renung2kannnnn~

Masha Meisters said... [Reply]

ALLAH maha mengetahui segalanya asalkan niat kita ikhlas kerananyer...

Mr.Clive said... [Reply]

yg penting tu niat... :)

Encik H said... [Reply]

Duapuluhsatu Ramadhan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
All right reserved by thecoklatblog.blogspot.com copyright@2012 Designed by supergirlshortstory.blogspot.com