Monday, 25 June 2012

Senaman Muka

Assalamualaikum

Semua senyum dulu sebelum baca, especially Cik Senyum.
Ini adalah paksaan. Huhu..

ChicNa mmg suka citer pasal senyum. Bagi ChicNa senyum ni mempunyai satu kuasa besar yg dapat mempengaruhi emosi & memberi aura2 positif utk kita. Juga dijadikan terapi semasa dalam kesedihan. Di samping bersedekah.

Oh semalam ada urusan kat satu tempat, tukang jaga kaunter tu cun tp muka ketat. Grrrr..

Kajian sains mendapati senyum & ketawa merupakan satu senaman berbentuk jogging dalaman yg dapat merangsang seluruh tubuh & memberi kebaikan kepada sistem saraf otak dan juga hormon.

Bagi yang sakit lak, kalau dia boleh terima kenyataan tersebut dengan tenang & masih mampu tersenyum sebenarnya ia akan bertindakbalas lebih baik terhadap rawatan yg diberikan.

Kalau diperhatikan orang yg selalu senyum, wajahnya nampak lebih berseri2 dan awet muda berbanding dgn orang yg wajahnya sentiasa murung. Sebabnya bila kita senyum kita hanya menggunakan 17 otot muka berbanding 43 otot ketika mengerutkan dahi.

Tengok, coklat pun pandai senyum!

Untungla sesape yg dikurniakan wajah senyum, time marah pun masih nampak cam senyum. Tapi susah kot nak jumpa. Terbayang wajah Mr Boss yg 24hrs serius. Walaupun muka kita ni muka susah senyum, cubalah utk senyum. Bukan kena bayar pun. Hehe..

So kawan2, jangan lupa untuk senyum okayh. :)

Have a happy heart + a happy Monday.

p/s: Taip entri sambil senyum, 'dua kali' kata Encik H. (^_^)V

57 comments:

~~oOpEt~~ said... [Reply]

^_________________^ senyum panjang :)

p/s: berjaya dpt comment 1st.. haha

izan mama mia said... [Reply]

datang senyum kat cni..

mrs mell said... [Reply]

senyum awek muda... macam mell.. kahkah.. ! pasan!

are_lin@yu said... [Reply]

betul tu tak rugi senyumkan sedekah..hehe..beskan kalau dapat muka yg nampak manis ja,mcm sentiasa senyum..huhu

Nyue said... [Reply]

serius comel2 coklat yg chic na buat....jealous chic na pakai buat...nak berguru bleh...hehehe

Yumida said... [Reply]

tgk hafiz lam on air..asyik senyum je..hihi

putryteya said... [Reply]

:)
:)
:)
:) :) tengok . teya pun pandai senyum ..

btw , senyum kan sedekah .. hihihi
nak coklat !

lelamaisara said... [Reply]

cik na kite selalu senyum tapi orang tetap cakap kite ni adik kakak kite..mcm ne tu..huwaaaaa...

khairolina said... [Reply]

nak coklat2.. dtg cni bawa senyuman paksa agar chic na memberikan coklat sebiji.. heheheh

Wanieys said... [Reply]

senyum sokmo baru awet muda hihihihi

Emma said... [Reply]

hehehe.. sy mmg seorg yg suke senyum! ^___^ sy rse la.. sbab tiap kali sy serius, mst org tegur.. haha! senyum mampu mengubat hati yang lara.. kan sis? ho3

Deqla manjew said... [Reply]

org yg x reti senyum ni bg deqla urat senyum dia dah pts...hahahaa...deqla pun suka senyum..awet muda kan tu? lgpun bkn kena byr pun kalo senyum kat org...senyum juga satu penyakit berjangkit tau..kalo kita senyum kat org, gerenti org akn senyum kite blk kan..kecuali la yg buta perasaan tu..hahaha

|| A r a W a n i || said... [Reply]

naaak sentiasa senyum..
Tapi an,
Tak nak kene chop sewel~

miahahaha!

~Sweet Honesty~ said... [Reply]

nak sedekah seikhlas hati ngan cik na la.. senyummm (^_^)

Si Matatajam said... [Reply]

M mai senyum kat blog cekelat. ^___^

Liza Razak said... [Reply]

senyum pulak boleh dapat pahala...2 in 1 benefit :)

aReLaN said... [Reply]

senyum itu sedekah.senyum sokmo!!!hehehe :)

dyabunga said... [Reply]

dya dtg bawa senyuman..:D

LYAfrina said... [Reply]

mcm lya ..mmg suka snyum.. smpai kan org pgil lya mek sengeh.. cuma pnah termalu ndiri.. bila kt senyum org buat dekk je..

Cik Kay Jue said... [Reply]

wah... 17 otot je guna.. 43 otot ketika kerut dahi.. hehe... thanks for sharing.. :)

>_______________<

Encik H said... [Reply]

Erkkk...dua kali Chic Na (*_*)v

Yana Libra said... [Reply]

senyum selalu..hehe..tp jangan sebarangan senyum pada org yg tak dikenali ye..terutama mat bangla dan indon..bahaya~~~~

Fariehan Ibrahim said... [Reply]

setuju!
senyum itu peru. heee :)

Chic Na said... [Reply]

terima kasih semua sbb sudi senyum. sayang korang. Hugs! ;)

9n0L4 said... [Reply]

senyum senyum senyum. hehe. muke jaa kan kalau tang mood bese, org kate masam nye! huhu.

Chic Na said... [Reply]

sama ngn cik na. kalau org tak kenal msti ckp cik na sombong. takkan 24j nak senyum kan karang org ckp kurang waras lak. huhu.. ;)

jaakechik said... [Reply]

jaa alwez senyum! tido pon senyum..hepy go lucky gitu... hahahhaa

Masha Meisters said... [Reply]

senyum xperlu kata apa2...hehehehehehehehhehehheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheeh...
comel x? kiki

Chic Na said... [Reply]

jaa: tido senyum tu sbb mimpi kan? hehe.

masha: errr comel ~terpaksa~

Dieyna said... [Reply]

nyanyi lgu senyum... senyum...

Masz Sidek said... [Reply]

ok... sy senyum.... :)

Cinta Misteri said... [Reply]

Ok faham. N3 ni Ñ3 bremosi dtujukn pd cik cun pnjaga kaunter brmuka ketat. Cer lenkali kalau jmpa org2 sprti tu, awk tarik je idung dia longgar2kn, myb kt bhgiantu yg ketat.. or myb telinga dia yg ketat.. tu sbb muka dia kita tengok mcm teganggg jer. (Eèèìì apada merapu)

★senyum tk kena byr daaa..

Chic Na said... [Reply]

CIM: tau xpe sis. kalau dgn kita ni takpela mcm sebaya2 je, tp ngn org lebih tua pun mcm tu. jwb nak tak nak je dah la tak pandang muka. org ckp terima kasih dia jwb 'hmm' je. :(

9n0L4 said... [Reply]

hehe. tulah. kadang tak sedar pun kan. tgh syok buat keje ke atau tgh berkejar nak gi tandas ke, hee, tak nak nak sengeh² pulak kan. ;)

Cintaku Tihani said... [Reply]

coklat pandai senyum laa

zaxx said... [Reply]

senyum seindah suria.la..la..la,eh ternyanyi plak.huhu.dlu msa kt skolah,slalu snyum bla jmpa org,dgn hrapan x dktakan smbng sbb sy jnis pndiam.,bla ad ari badmood n x syum,ramai tgur,"eh,sakit ke?" hehe

Chic Na said... [Reply]

tihani: huhu.. kan..

zaxx: happy nampak. :)

Deq's Qienz said... [Reply]

sis durian tuh dari balik pulau pinang, isi dia besttt..

UniMeOw said... [Reply]

uni plg xsuka bla peniaga malas senyum..kalo org keja kaunter mls snyum lagi la xsuka...aummm~~

sng je kot nak senyum,,bukan kena bayar pon...

:D

wan nurul hezrina said... [Reply]

hahaha mmg ngah senyumnie sbb kat kaunter melayan pelanggan

ieedaz @ mama_isha said... [Reply]

i follow u...salam kenal yer!

cendol said... [Reply]

^_^ *_* @_@ O_O x_X dtg senyum kat chic na dgn pelbagai senyuman .
Cendol suke senyum biar pn nmpk gigi besar .haha .comel coklat chic na senyummmm

Chic Na said... [Reply]

besonya gigi awak cendol. huhu.. cik na senyum nampak gigi taring dua. ;)

N.Aima K said... [Reply]

saya suka berkerut T____T

Encik H said... [Reply]

saya pulak suka sengih...heeeeeee

Chic Na said... [Reply]

saya suka gelak juga. hihihi.. :)

ERYZA said... [Reply]

Senyum sikit.....

nn lylyn said... [Reply]

dah senyum =)

Mr.Clive said... [Reply]

smiley chocolate!hehehehe

betul betul...senyum la bila boleh senyum...dan senyuman juga boleh membuatkan kita lebih muda....dan kurang bkedut...hehehe :P

Masha Meisters said... [Reply]

line sakit~ ade ke g kat cha dye kuar ni hah chic na :(
haish!!!!

ஜ miss klanika ஜ said... [Reply]

senyum membuka pintu rejeki

Miss BaNu said... [Reply]

senyummm..tgh senyum niii...chic na nmpk x hahaaha...tetiba rasa nk nyanyi lagu kump elite yg bertajuk Manisnya senyumanmu hihihi..kalau nk ketawa tgk je video2 jozan hehehe..

CikMai said... [Reply]

Wahhh mcm kenal je cik senyum tu...thanks sayang.eheheeee

|shuhadaothman|TM said... [Reply]

Hehe. cooomel ! Senyum seindah suria.. lalalala :)

Chic Na said... [Reply]

mai: nasib baik kenal, welcome sayang. :)

shu: jangan lupa lirik. ;)

..cik hana.. said... [Reply]

baca entry cik na nih terus buat hana tersenyum....kehkeh...thanks cik na! hehehe

Cik Nur said... [Reply]

oh manisnya..! manisnya senyuman coklat tu..hihihih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
All right reserved by thecoklatblog.blogspot.com copyright@2012 Designed by supergirlshortstory.blogspot.com