Wednesday, 3 October 2012

Halo

Assalamualaikum

Ni semalam punya kejadian. Selasa, 2 Oct 2012. Waktu tengah hari. Lokasi di sekitar Lembah Klang. Bestnya sesape yg dapat tengok.

Halo - Bulatan pelangi keliling matahari. Cantik kan?

Fenomena atmosferik, yang mana ketika itu, titisan2 air yang berada di udara sekitar kawasan yang nampak halo tu, mula membeku menjadi ais kristal. Ais kristal ni pula membias cahaya matahari sehingga menjadi warna pelangi yang membentuk bulatan keliling matahari. Bulatan ini sebenarnya sama je saiz (22 darjah) walaupun di tempat berlainan dan masa waktu berlainan.



34 comments:

Jna marcello said... [Reply]

T_T untungnye sapE dapat tgk real live!

nina said... [Reply]

subahanallah..cantinyaa..chicna..,nak tengok jugak..:)

Encik H said... [Reply]

alahai..tak dapat nak 1st...grrrrr

jaakechik said... [Reply]

comelnya..... seolah2 gambar tu di edit...untung sape yg dapat tgk live kan?

Solehah Shamsuddin said... [Reply]

yess ini halo. solehah da bce sal ni kat blog mak dara smlm

Karukord Jagau's said... [Reply]

Saya tak sempat tgk la....huhuuu..

Everything's Everythings said... [Reply]

SubhanAllah.. ada nmpk juga gmbar dia dkt blog lain.. kebetulan dia smpat tngkap ;P

dEdEQ dE wIshEs said... [Reply]

SUBHANALLAH ..

izan mama mia said... [Reply]

rugi tak dapat tgk...cantik sangat !!

- Lordz Lucyferz - said... [Reply]

Untung la dpt tgk...aku xde kt bumi selesa lepas,melancong ke Pluto =3

dhiashahida said... [Reply]

subhanalllah..cantiknyer lahai..

cikeyrah said... [Reply]

SubhanAllah.. Indah nya Ciptaan -NYA

9n0L4 said... [Reply]

canteknyeeeeee. rasenye kat alor setar pun boleh nampak. ;)

aisya said... [Reply]

cantik kan.. hehe

Deqla manjew said... [Reply]

mmg sgt cantik la cikna.. indah ciptaan Allah.. :)

Cikgu Ma said... [Reply]

lama sangat tak tengok berita sampai tak tau pasal Halo ni..naseb la jumpa kat entry ni ^_^

are_lin@yu said... [Reply]

subhanaallah cantiknya!

~Cik Sweety~ said... [Reply]

wahh..ruginya xdpt tgk..cikna yg ambk ke foto ne??

Wanieys a.k.a IbuQalief said... [Reply]

wani xdpt tgk..untung sp dpt tgk...bukan selalu jadi

aku HaniAsyira said... [Reply]

cantik2.. xdpt tgk pun...

Cinta Misteri said... [Reply]

Untung sapa dpt tengok. Kt jb cuaca redup selasa lalu, matahari kena lindung awan. CiM mmg habit, bila keluar msti dongak ke atas. Byk keindahan tk trduga di cakrawala sana

Cik Nur said... [Reply]

dulu nur ade tgk..yg baru2 ni xtgk... yg dulu xsalah pic de dalam fb nur.. :)

cik nana said... [Reply]

subhanallah cantikkk ciptaan Tuhan..

shuhadaothman said... [Reply]

cantiknye..untung dpt tgok real2 kan chic na. :)

Arina Shamsul said... [Reply]

subhanallah..cantiknya ciptaan ALLAH :)

Kalau saya tau dari pagi saya berdiri tengah padang dongak atas,nak tunggu kejadian ni..tehehehe.cikna pecaya ke berdiri tengah padang tu?hahaha

Si Matatajam said... [Reply]

Subhanallah...Bertuah la sapa yg dapat tgk secara live kebesaran Allah ni...

lelamaisara said... [Reply]

cantik...ciptaan tuhan takda tolok bandingnye...

Cik Aini said... [Reply]

subhanallah..
untung sapa dpt tgk..
canttik ya rabbi..indah sggh :)

wan nurul hezrina said... [Reply]

masyaallah sangat cantiklah..rezeki murah siapa yang dapat tengok..nurul kira untung juga sbb cik na publish gambar yang cantik nie..

sesungguhnya ciptaan Allah yang maha unik tiada tertanding oleh siapapun..

dya bunga said... [Reply]

mmg cantik..dya tgk melalui pic je..xdpt tgk kt btl2..:(

Masz Sidek said... [Reply]

cantik... subhanallah...

Yana Libra said... [Reply]

subhanallah..cantik~ :)

Chic Na said... [Reply]

cantik & rare. ;)

PotiaCasaDelarossa said... [Reply]

Knp sy tak tau menda ni... Klu tau dah snap dah... Masa ni sy otw ke Ganu .. Mungkin x pasan sbb tgh drive .. Smbil racing

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
All right reserved by thecoklatblog.blogspot.com copyright@2012 Designed by supergirlshortstory.blogspot.com